..

Askeri okullara girmek için TYT’den YKS’den kaç puan almak gerekli

Askeri okullara girmek için TYT’den YKS’den kaç puan almak gerekli

Arkadaşlar son değerlendirme puanında;

Astsubay okulları için TYT,Harp okulları için ilgili puan türünün AYT,mülakat ve fiziki yeterlilik testi puanınıza bakılacak.

Geçmiş yılları dikkate aldığımızda TYT ve AYT’nin son değerlendirme puanına etkisi muhtemelen % 50 olacak.Bu yüzden astsubay okullarına girmek isteyen arkadaşlarımız TYT’den en az 150,harp okullarına girmek isteyen arkadaşlarımız AYT’den en az 180 almalılar.Çok istisnai bi durumda MSÜ bu paraj puanları yükseltme hakkına sahiptir.Ama şu an kılavuzda belirtilen baraj puanlar bunlar.

Son değerlendirme puanına TYT ve AYT’nin etkisi muhtemelen % 50 olacağı için TYT ve AYT’den alabileceğiniz en yüksek puanı almaya çalışınız.




……….

AYNI ZAMANDA YKS’de 0,5 ham puan kuralına dikkat edin,maalesef MSÜ sınavında da bulunan 0,5 ham puan kuralına bazı arkadaşlarımız takıldı.Türkçe ve matematik dersleri dışında diğer derslerden soru çözmelerine rağmen puanları hesaplanmadı.Aynı kural YKS’de(TYT türkçe,matematikte ve AYT alan derslerinde) var.

………..


Milli savunma bakanlığı harp okullarında ve astsubay meslek yüksekokullarında yetiştirmek üzere öğrenci alımı yapacak. Öğrenci alımı ÖSYM’nin yapacağı ve MSB’nin Ankara’da yapacağı sınavla gerçekleşecek.

  1. ÖSYM’nin yapacağı sınavlar; Sınav Milli Savunma Üniversitesi MSÜ sınavı ÖSYM tarafından bu sene ilk defa yapılacak,

     TYT ve AYT (Astsubay meslek yüksek okulu için TYT 150 ve üzeri  ,Harp okulları           için TYT ve AYT gerekli AYT’den(YKS alan sınavı) 180 ve üzeri )



      2.sınav Ankara’da yapılacak olan fiziki yeterlilik testi, mülakat sınavı,harp okulu öğrencileri için      .      öğrenci seçim uçuşu ve psikomotor testleri düzenlenecektir. Bu sınava TYT,AYT ve MSÜ puanı yeterli adaylar çağrılacak.Tüm sınavlardan geçen adaylar,intibak eğitiminetabi tutulacak ve bunda da başarılı olan adaylar yapılan güvenlik araştırması sonucu öğrenci olarak okullara alınacaktır.

 

Subay veya astsubay okullarına katılabilmek için; 

Öncelikle sağlığınızın ve fiziki özelliklerinizin uygun olma şartıyla;

     Lise mezunu veya mezun olabilecek durumda olmak

 + MSÜ (Milli savunma üniversitesi sınavı) sınavına girmek zorunlu

+ TYT ve AYT’ye girmek zorunlu

+ 2.sınavdan geçmeniz gerekmektedir.

 (Ankara’da yapılacak son sınav)  (FYT(fiziki yeterlilik testi,Mülakat,Sağlık Kontrolü,Hava harp okulu için Öğrenci seçim uçuşu(ÖSU) ve psikomotor testi))) ve bunların ardından intibak eğitimi,belli bir süre süren oryantasyon eğitimi,tamamlayanlar artık öğrenci olarak okullara yerleşebiliyorlar.

2.sınava girmeniz için mutlaka lise mezunu olmanız veya olabilecek durumda olmanız, Milli Savunma Üniversitesi MSÜ sınavına katılmanız ve Astsubay okulları için TYT’ye Harp okulları için TYT ve AYT’ye girmek zorundasınız.Aynı zamanda MSÜ tercihi yapmış olmanız  gerekmektedir.

Milli savunma üniversitesi için hangi YKS puan türleri gerekli

24 Nisan -11 Mayıs 2018 www.msb.gov.tr

Astsubay olmak için TYT’den en az 150 almak gerekli,

Harp okuluna girmek için ise AYT’den 180 ve üzeri puan almak gereklidir.



Harp okullarına nasıl gidilir

 Asker olmak için erkeklerde boy kilo şartıSınava katılabilmek için öncelikle sağlık koşullarınızın ve fiziki özelliklerinizin(boy-kilo) asker olmaya uygun olması lazım.Çünkü ne kadar iyi puan alırsanız alın,boyunuz ve kilonuz tutmuyorsa ve sağlığınız asker olmaya elverişli değilse maalesef elenirsiniz.O yüzden sınava katılmadan önce boyunuzun,kilonuzun ve sağlığınızın asker olmaya elverişli olup olmadığını araştırınız.Sınava katılmanız için bu özellikleri sağlamanız şart değil fakat hem gerek sınav ücretinizin gerek de emeğinizin boşa gitmemesi adına ilk olarak buna dikkat etmelisiniz. Sayfanın en altından gerekli boy ve kilo miktarlarını öğrenebilirsiniz. Kilonuzun uygun olup olmadığını kolay bir şekilde tespit etmek için Vücut kitle endeksinizi hesaplayıp istenilen aralıkta olup olmadığına bakabilirsiniz.

Askeri okullar için gerekli Vücut Kitle İndeksi = Ağırlık/Boy (kg/m²) formülü üzerinden hesaplanır.Formüle göre kilogram cinsinden ağırlığınız,boyunuzun metre cinsinden karesine bölmenizle elde edilir. Elde edilen sonucun 19-26 değerleri arasında olması gerekmektedir.Örneğin 80 kilo olup,boyu 1,69 olan bir kişinin vücut kitle endeksi 80/1,69*1,69 =28,07’dir.Bu kişi askeri okullara katılamaz,katılması için kilo vermesi gereklidir.Diyelim ki sonuç belirtilen aralığın üzerinde çıktı ne kadar kilo vermelisiniz bunu öğrenmek için de boyunuzun metre cinsinden karesini  istenilen değerle 19 ve 26 da dahil olmak üzere,19-26 arasında olmasını istediğiniz değerle çarpıp, mevcut kilonuzu çıkan sonuçtan çıkarmanız gerekmektedir. Çıkan sonuç vermeniz gereken kilo miktarıdır. Tam tersi,vücut kilo endeksiniz diyelim ki 19’dan küçük çıktı, bu takdirde kilo almanız gereklidir. Peki ne kadar kilo almanız gerekli,bunu öğrenmek için de yine boyunuzun metre cinsinden karesini 19 ve 26 da dahil olmak üzere 19-26 arasında bir sayıyla çarpıp çıkan sonucu,mevcut kilonuzdan çıkarmanız gerekmektedir.Çıkan sayı almanız gerek kilo miktarıdır.

 

 



asker olmak için kadınlarda boy kilo şartı

Sağlık koşullarınız uygun,boyunuz,kilonuz uygun bundan sonra neler gerekli o şartları da alttan inceleyebilirsiniz.

1) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,

2) Harp Okullarına (HO) bayan ve erkek, Astsubay Meslek Yüksekokullarına (Asb. MYO)

sadece erkek öğrenci alınacaktır.

3) Gün ve aya bakılmaksızın Harp Okulları için en fazla 20 (yirmi) yaşında olmak (1998 ve

sonrası doğumlu), Astsubay Meslek Yüksekokulları için en fazla 21 (yirmibir) yaşında olmak. (1997 ve

sonrası doğumlu) Yaş hesabı, içinde bulunulan yıldan doğum yılı çıkarılarak hesap edilecektir. Çıkarma

işlemi sonucunda elde edilen rakam Harp Okulları için 20, Astsubay Meslek Yüksekokulları için 21 ve daha

küçük olmalıdır.

4) Lise ve dengi okullarda öğrenciliği devam edenler için 2018 yılında Harp Okulları ve

Astsubay Meslek Yüksekokullarının kesin kayıt işlemlerinin son tarihine kadar mezun olmak veya dönemine

bakılmaksızın 2016 ve 2017 yılında mezun olmak (daha önceki yıllarda mezun olanlar başvuramazlar),

2015 yılı ve öncesi bir ortaöğretim kurumundan mezun olanların başvuru yapmaları sistem

tarafından engellenecektir (MEB e-Okulda birden fazla ortaöğretim bilgisi olup bunlardan herhangi biri 2015

ve öncesi mezun durumda olanlar dahil).

5) Harp Okulları ve Astsubay Meslek Yüksekokullarına başvuru için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme

Merkezi (ÖSYM) Başkanlığınca 18 Mart 2018 tarihinde yapılacak “2018 Milli Savunma Üniversitesi Askeri

Öğrenci Aday Belirleme Sınavı (2018-MSÜ)”na katılmış ve bu sınavdan Milli Savunma Bakanlığınca

belirlenecek olan çağrı taban puanı almış olmak,

6) ÖSYM Başkanlığınca 18 Mart 2018 tarihinde yapılacak 2018 Milli Savunma Üniversitesi Askeri

Öğrenci Aday Belirleme Sınavı (2018-MSÜ)’na katılacak adaylar Harp Okulları ve Astsubay Meslek

Yüksekokulları tercihlerini 24 Nisan 2018 – 11 Mayıs 2018 tarihleri arasında www.msb.gov.tr internet

adresine girerek yapmaları gerekmektedir. Belirtilen süre içerisinde internet sitesi üzerinden tercihini

yapmayan adaylar 2’nci seçim aşamalarına çağrılmayacaktır.

7) Aday yerleştirme işlemlerine esas olmak üzere;

  1. a) Astsubay Meslek Yüksekokulları için ÖSYM Başkanlığınca 23 Haziran 2018 tarihinde

yapılacak Temel Yeterlilik Testinden (TYT) 150 ve üzerinde puan almış ve MSÜ’nün teklifi

doğrultusunda Milli Savunma Bakanlığınca belirlenmesi halinde TYT yerleştirme taban puanı ve üzeri

puan almış olmak,

  1. b) Harp Okulları için ÖSYM Başkanlığınca 23 Haziran 2018 tarihinde yapılacak olan YKS

Temel Yeterlilik Testinden (TYT) 150 ve üzerinde puan almış olmak; 24 Haziran 2018 tarihinde

yapılacak YKS Alan Yeterlilik Testlerinden (AYT) tercih ettiği Harp Okulu yerleştirme puan türünden

180 ve üzerinde puan almış olmak, MSÜ’nün teklifi doğrultusunda Milli Savunma Bakanlığınca

belirlenmesi halinde ilgili yerleştirme puan türünde yerleştirme taban puanı ve üzeri puan almış

olmak,

8) Kendisinin, annesinin, babasının, kardeşlerinin ve velisinin;

  1. a) Milli güvenliğe tehdit oluşturduğu tespit edilen yapı, oluşum veya gruplara ya da terör

örgütlerine üyeliği, irtibatı veya iltisakı bulunmamak.

  1. b) Terör örgütleriyle eylem birliği içerisinde olmamış, bu örgütlere yardım etmemiş, kamu

imkân ve kaynaklarını bu örgütleri desteklemeye yönelik kullanmamış ya da kullandırmamış, bu örgütlerin

propagandasını yapmamış olmak.

  1. c) Türk Silahlı Kuvvetlerinin manevi şahsiyetine gölge düşürmemiş ve askerliğin şeref ve

haysiyeti ile bağdaşmayacak fiil ve hareketlerde bulunmamış olmak,

ç) Toplumca tasvip edilmeyen ve uygun görülmeyen kazanç yollarında çalışmamış ve halen

çalışmamakta olmak,

  1. d) Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlar ile basit ve nitelikli zimmet, irtikâp, iftira, rüşvet,

hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, yalan yere tanıklık, yalan yere yemin, cürüm tasnii,

ırza geçmek, sarkıntılık, kız, kadın veya erkek kaçırmak, fuhşiyata tahrik, gayri tabii mukarenet, dolanlı iflas

gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçlar ile istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç olmak üzere

kaçakçılık, resmî ihale ve alım ve satımlara fesat karıştırma, devlet sırlarını açığa vurma suçlarından birinden

mahkûmiyeti bulunmamak,

  1. e) Yapılacak arşiv araştırması ve güvenlik soruşturması sonucunda şüpheli ya da sakıncalı

halleri bulunmamak,

9) Taksirli suçlar hariç olmak üzere, affa veya zaman aşımına uğramış yahut para cezasına

çevrilmiş veya ertelenmiş hükümlülüklerine ilişkin kayıtları adlî sicilden çıkartılmış olsa bile bir cürümden

hükümlü bulunmamak veya soruşturma altında olmamak,

10) Bir askeri okuldan çıkmış veya çıkarılmamış, sivil okullardan ise çıkarılmamış olmak,

11) Nişanlı, evli, dul, hamile, çocuklu olmamak veya herhangi bir kadınla veya erkekle nikâhsız

olarak birlikte yaşamamak,

12) “Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı Sağlık

Yeteneği Yönetmeliği”nde belirtilen askerî okullara girecek öğrenci adaylarına ilişkin sağlık kriterlerine sahip

olmak,

13) Harp Okulları Kanunu ve Yönetmeliği ile Astsubay Meslek Yüksekokulları Kanunu ve

yönetmeliğinde belirtilen “Giriş Şartlarını” taşımak,

14) Harp Okulları ve Astsubay Meslek Yüksekokulları için yapılacak olan sınav, mülakat ve diğer

seçim işlemleri sonundaki değerlendirme sıralamasında önceden belirlenen kontenjan içinde bulunmak,

15) “Askerî Okullara Alınan Öğrenciler ile Silahlı Kuvvetler Hesabına Fakülte ve Yüksekokullarda

Okuyan Öğrenciler İçin Yüklenme Senedi Düzenlenmesine ve Bu Okullardan Çeşitli Sebeplerle Ayrılacak

Öğrencilere veya Kefillerine Ödettirilecek Tazminata Dair Yönetmelik”te belirtilen yüklenme ve kefalet

senetlerini düzenlemek,

16) İntibak eğitimini başarılı bir şekilde tamamlamak,

DİKKAT: Harp Okulları için 2018 yılı YKS Temel Yeterlilik Testi (TYT) ile Alan Yeterlilik Testlerine

(AYT); Astsubay Meslek Yüksekokulları için 2018 Yılı YKS Temel Yeterlilik Testine (TYT) girmeyen

adaylar, hiçbir surette askeri okullara yerleştirilmeyecektir. Harp Okullarına (HO) bayan ve erkek,

Astsubay Meslek Yüksekokullarına (Asb. MYO) sadece erkek öğrenci alınacaktır.

Sınav 18 Mart 2018 tarihinde yapılacak,sınav 120 sorudan oluşacak ve tek oturumda gerçekleşecek.

Sınavda adaylara, ortaöğretim düzeyinde, beş seçenekli çoktan seçmeli 120 sorudan oluşan bir test

uygulanacaktır. Test, tek kitapçık halinde adaylara verilecek, adaylar cevaplarını cevap kâğıdına

işaretleyeceklerdir.

Testin alt testleri ve soru sayıları aşağıdaki gibi olacaktır:

ÖSYM MSÜ Milli savunma üniversitesi sınavı soru sayısı

Türkçe (40 soru)

 

Sosyal Bilimler

Tarih (5 soru)

Coğrafya (5 soru)

Felsefe (5 soru)  (lisede din kültürü almayanlar)

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (veya ilave Felsefe soruları) (5 soru)   (lisede din kültürü alanlar)

 

Temel Matematik (40 soru)

 

Fen Bilimleri

Fizik (7 soru)

Kimya (7 soru)

Biyoloji (6 soru)



Adayların sınav sonucunda üç puan türü oluşacaktır.Bunlar MSÜ Sayısal,MSÜ Eşit ağırlık,MSÜ Sözel’dir.Adaylar istedikleri okula,ilgili okulun puan türünden yeterli puanı alma şartıyla alınacaktır.Her okul türünün puan türü de farklılık göstermektedir.Alttan okulların gerektirdiği puan türlerini inceleyebilirsiniz.

2’nci Seçim Aşamalarına Çağrı Puan Türü

KHO Kara harp okulu için;                                           2018-MSÜ Sayısal Puanı

2018-MSÜ Eşit Ağırlık Puanı

 

DHO    Deniz Harp okulu için;                                      2018-MSÜ Sayısal Puanı

 

HHO   Hava harp okulu için;                                       2018-MSÜ Sayısal Puanı

 

Kara Asb.MYO Kara astsubay meslek yüksek okulu için;                   2018-MSÜ Sayısal Puanı

 

2018-MSÜ Eşit Ağırlık Puanı

 

Deniz Asb.MYO  Deniz astsubay meslek yüksek okulu için;                2018-MSÜ Sayısal Puanı

2018-MSÜ Eşit Ağırlık Puanı

2018-MSÜ Sözel Puanı

 

Hava Asb.MYO  Hava astsubay meslek yüksek okulu için;                2018-MSÜ Sayısal Puanı                                                                                                           .

2018-MSÜ Eşit Ağırlık Puanı

2018-MSÜ Sözel Puanı

 

Bando Asb.MYO Bando astsubay meslek yüksek okulu için;            2018-MSÜ Puan Türlerinden Adayın   .                                                                                                                    aldığı En Yüksek Puan

Askeri okullar sınav uygulama takvimi indir

 

 
2018 askeri okullar taban puanları

Etiketler: ,

Bu yazı için 90 yorum yapıldı:

  1. Yakup diyor ki:

    Selamün aleyküm. Ben MSÜ sınavında matematik yapmadığım için puanım hesaplanması. TYT ve AYT puanıyla askeri okul sınavlarına girebilecek miyim ?

    1. admin diyor ki:

      Maalesef askeri okul sınavlarına girme imkanın yok. Çünkü askeri okul sınavları için MSÜ den adayların puan durumuna göre oluşan baraj puanın üstünde puan alınması gerekiyor.

  2. Mete Ay diyor ki:

    TYT puanım..336
    EA puanım..313
    FYT puanım..50
    Sözlü mülakat puanım..70
    Kara Harp Okulu ve Hava astsubaylığı için öngörünüz nedir acaba..
    Ben de bir aday velisi olarak teşekkür ederim.

    1. admin diyor ki:

      Verdiğiniz bilgilere göre tahminimiz %60-70 öncelikli tercihinize bağlı olarak ikisinden biri gelecektir.TYT ve EA puanları fena değil fakat sözlü puan mülakatta baraj puan ve FYT puanı 50.FYT puanı hangi oranda etkiler bunu tahmin etmek biraz güç,bu diğer adayların performans düzeyine bağlı olarak değişir.Bunu bilmediğimizden bunun etkisi ne olur bilemeyiz fakat sözlü puanı 100 tam puan üzerinden değerlendiriliyor ve 70 ve üstü olan kişiler başarıya esas puan hesaplamasına dahil ediliyor.Sözlü puan taban puan olduğu için belki biraz bu olumsuz etkileyebilir.

  3. Mert diyor ki:

    Meraba. Ben yty den 277 puan 568 bin
    Eşit ağırlıktan 256 puan 400 bin
    Sözel 322 puan 100 bindeyim 2 aşamaya girdim sağlıktan da geçtim askeri öğrenci olur raporunu aldım benim astsubay myo da asil olma ihtimalim var hava sahil güv. Deniz kara yazdım hepe tutuyo msü puanıyla lütfen cevaplarmısınız

    1. admin diyor ki:

      Biraz düşük görünüyor,TYT puanın maalesef biraz düşük.Tabi yerleştirmede diğer puanların da etkili olacağı unutulmamalı.FYT puanı,mülakat puanı.Eğer bu puanların iyiyse girme ihtimalin artar.

      1. Mert diyor ki:

        Tyt 236 ham fyt 51 sözlü 86. Yazmayı unutmuşum kusura bakmayın peki bunlarla astsubay myo asil gelir mi acaba

  4. Utku diyor ki:

    Arkadaşlar YKS sayısalda 160 bine girdim sizce Deniz Subaylığı’na girebilir miyim??

    1. admin diyor ki:

      YKS puanın iyi.Dİğer puanların da iyiyse(FYT,mülakat) girme ihtimalin yüksek.

  5. Habip diyor ki:

    Tyt ham:244 sıralama:481 bin
    Fyt:40
    Astsubaylık için yeterlimi

    Bide astsubaylıkta ham-tyt genel emi bakıyolar yoksa sayısal sözel puanamı
    Teşekkür ederim

    1. admin diyor ki:

      Biraz zor görünüyor.TYT ham puanın biraz düşük.FYT puanın ortalama diyebiliriz.Bilmiyorum mülakat puanın kaç.Mülakat puanını dikkate almayıp TYT puanını düşünürsek biraz girme ihtimalin düşük.Tabi son değerlendirme puanına mülakat puanı da etki edecek.Belki mülakat puanın iyiyse bu olumlu etkileyebilir.Astsubaylık için YKS puan türlerinden yalnızca TYT puanına bakılmakta.

  6. Alp diyor ki:

    Tyt- 239 Puan 525 bindeyim
    Say-211 Puan 261 bindeyim
    Fyt 24 Puan harp okulu gelme sansim var midir?
    Astsubaylik icin sadece tyt ye mi bakacaklar tesekkurler

    1. admin diyor ki:

      Evet astsubaylık için TYT puanına bakacaklar.Herhangi bir askeri okulun (harp okulu,astsubay meslek yüksek okulu) gelme ihtimalini düşük görüyorum,puanların bu okullar için biraz düşük.Tabi yine de girme ihtimalin yok değil.Diğer adayların genel durumları da önemli ama tahmini olarak maalesef girme ihtimalin düşük.

  7. ismail diyor ki:

    ben EA 261 sözel 301 sayısal 220 aldım 2. secım asamalarına cagrılma ıhtımalım nedır

    1. admin diyor ki:

      2. Seçim aşamaları için MSÜ tercih sonuçları e-devlet üzerinden yayınlandı. Sonuçlara baktın mı? Şu an sonuçlar belli, sonuçlara MSÜ internet sitesinden ulaşabilirsin.Bi an evvel bakmanı tavsiye ederim çünkü 2. Seçim aşamaları başladı.

  8. talha diyor ki:

    Merhaba ben msü sınavında 350 puan aldım yalnız yks ilk oturum iyi geçmesine ragmen 2. oturum çok kötü geldi eğer 2. oturum yüksek gelmez ise 180 den katılamıyormuyum ?

    1. admin diyor ki:

      MSÜ 2. Seçim aşamalarına çağrıldın mı? Çağrıldıysan hangi okul türü için çağrıldın? Harp okulları için AYT puanının 180 ve üzeri olması gerekli. Astsubay meslek yüksekokulları için ise TYT puanının 150 ve üstü olması yeterli.

      1. talha diyor ki:

        Mülakatlara çağırıldım 19 un da mülakatlara gidircem fakat tyt den 350 aldım büyük ihtimalle ama ayt de kaydırma tarzı bişi oldu sanırsam emin değilim 180 ene ulaşamaya bilirim ulaşamazsam giremiyecekmiyim subaylığa

        1. talha diyor ki:

          Harp okulu için çağırıldım. MSÜ Ankaraya ama işte yks sonuclanınca ayt puanım 180 az ise giremiyormuyum subaylığa. astsubaylık istemiyorum tercihde yapmadım sadece DHO KHO HHO YAPTIM. Denize ve Karaya puanım yeterli msü sınavı ama ayt sıkıntılı sadece ankarayada cagırıldım harp okulu için yani şöyle ben mülakatları gecersem puan 180 olmazsa aytt puanı giremiyecekmiyim ?

  9. Alper CANDEMR diyor ki:

    merhaba benim msü tercihimden birşey çıkmadı tytden de deniz myo ya tercih yapabilme sansım varmı

    1. admin diyor ki:

      Maalesef yok.MSÜ tercihin olumsuz sonuçlandıysa TYT veya AYT ile başvurma hakkın yok.

  10. SAMET diyor ki:

    Merhaba bu mülakatlara götürelecek belgeler hakkımda bir sorum olcaktı. Diploma veya geçici mezuniyet belgesi istenmekte. 11.sınıfta bir dersten sorumluluğa kaldım ve 12. sınıftada geçemedim. Yani diplomamı alamadım. Bunun üzerine okuldan EYLÜLDE YAPILCAK OLAN SORUMLULUK SINAVI İLE ÖĞRENCİMİZ MEZUN OLACAK DURUMDA DİYE BELGE DÜZENLETTİM. Mülakatı bunla hallettiğimizi düşünürsek hiç bir sıkıntı yok fakat kesin kayıt tarihlerinde istenilen belgeler arasında lise diploması var geçici mezuniyet belgesi felan denmemiş ve işin trajikomik yanı ise kesin kayıt tarihi Ağustos benim diplomamı almam ise Eylülde olacak. Bu hakkında bilgisi olan lütfen bana ulaşsın sırf bu sebebten dolayı uyuyamıyorum. Birşeyler yapmak istiyorum fakat bir bilgim olmadığı için yapamıyorum… sametxguzel@gmail.com

    1. admin diyor ki:

      Evet burada bir mağduriyet söz konusu, MSÜ’nün eğer sorumluluk sınavları tüm Türkiye’de aynı tarihlerde yapılıyorsa bu sınav tarihini dikkate alması gerekli ve kesin kayıtları bu tarihten sonra yapmalı veya milli eğitim müdürlükleri sorumluluk sınav tarihlerini öne çekebiliyorsa sorumluluk sınavları öne alınmalı,çözümler şu an için bunlar.Bunun için öncelikle MSÜ ile görüşmeni öneririm,eğer bir sonuç alamazsan okulun ve okulunun bağlı olduğu milli eğitim müdürlüğü ile görüşmeni öneririm,olmazsa konuyu mahkemeye taşıyabilirsin,büyük bir ihtimalle haklı görülürsün.

      1. SAMET diyor ki:

        Cevabiniz icin ve yardimci olmaya calistiginiz icin cok minnettarim. E tabi sorun cozuldu. Msu ogrenci islerini aradim. Okula hazirlattigim belge diploma niyetine kullanilabiliyormus Asil diploma icinse vakit taninmaktaymis. Bu sorunu yasayanlara ve cozumunu bilmeyenlere yardimci olursaniz ne mutlu bize.

  11. Egehan Aydın diyor ki:

    Merhabalar, ben MSÜ Sınavından 283 puan aldım ve Türkiye sıralaması 44.640 ve yaklaşık 5 yıldır lisanslı olarak boks yapıyorum sizce 2.Seçim aşamalarına çağırılma ihtimalim nedir ? Ve çağırılırsam boks lisansının 2.Seçim aşamasında bir etkisi var mı ?

    1. admin diyor ki:

      Bu tercih edeceğin askeri okula göre değişir. Hangi askeri okulu istiyorsun. Boks lisansının olmasının 2. seçim aşamasında herhangi bir etkisi olmaz. MSÜ sizi o gün, size sunulan fiziki yeterlilik testleriyle değerlendirecek.

      1. Egehan Aydın diyor ki:

        Ben Hava Harp Okulu’nu istiyorum ama olmazsa Kara Harpe yöneleceğim yani kısacası Subaylığın hangi alanı olursa olsun girmek istiyorum ve bugün de açıklanıyor. Sizce ihtimali nedir ?

  12. Berk diyor ki:

    Msu tercihi yaptiktan sonra 2.aşamaya gecis icin cagrilir fakat gitmezsem eger bu durumun yks sinavindaki tyt ve ayt puanlarima ve yks tercih durumuma olumsuz bir etkisi olur mu? Puanimi düşürür mü?

    1. admin diyor ki:

      Hayır,böyle bişey söz konusu olamaz.

  13. Türk diyor ki:

    Sözel Sıralamam 169 bin gelmez değil mi ?

    1. admin diyor ki:

      Biraz zor gibi görünüyor.

  14. ceylan diyor ki:

    sayın admin msü astsubaylık sınavına girdimm hazırandakı sınava girmeme gerek varmı??

    1. admin diyor ki:

      Evet astsubaylık için TYT’ye girmek zorundasın.

  15. Ege diyor ki:

    Biliyorum belki aynı cevabı vereceksiniz ama lütfen merakını giderecek türde bı cevap verin mümkünse … Genelde 28 sayisalda 30 bindeyim hho olma ihtimali var mı sizce

    1. admin diyor ki:

      Bu cevabı tamamen kendi öngörümle veriyorum.Maalesef biraz zor.Çünkü Hava harp okuluna 341 subay alınacak.341 subay için en fazla 15.000 kişiye kadar çağırırlar diye düşünüyorum.Bu yüzden Hava harp okulları için çağrılmanı zor görüyorum.Fakat diğer harp okulları ve astsubay meslek yüksek okullarına çağırılabilirsin.

      1. Ege diyor ki:

        Tercih yapmayacak olanlar çıkarıldığında üstüne bı de örneğin kızlar için 20.000 limit koyulursa ondan sonraki kızları da çıkardığımız da gitme ihtimali görüyorum şahsen … Çünkü spor sağlık öğrenci seçme uçuşu kurul vb mülakatlar da çok elenen oluyor ve olacak bu yüzden 15.000 bence az …

        1. admin diyor ki:

          Evet doğru söylüyorsun katılıyorum buna,ben 15000 rakamın içine elenecekleri de dahil ettim fakat,tercih yapıp vazgeçecekleri düşünmedim.

      2. sadsajhasjk diyor ki:

        benim sıralamam 66 bin çağırılır mıyım ?

        1. admin diyor ki:

          Hangi askeri okulu istiyorsun

  16. Yakup tavşan diyor ki:

    Ben sayısalda 87 bindeyim çağırılırmıyım sizce?

    1. admin diyor ki:

      Sorunuzun cevabı için alttaki yazıyı okuyabilirsiniz.

      Çağatay adlı arkadaşımızın sorusuna verdiğimiz cevap, sizin sorunuza benzer bir soru;

      Merhabalar,sayısal puanım 208,sözel puanım 266,eşit ağırlık 237 ve genel 228 sizce 2.aşamaya çağırırlarmı şimdiden teşekkürler..

      Bu sınavda puandan ziyade başarı sıralamanız daha önemli.

      Milli savunma bakanı sene başında yaptığı açıklamada;

      kara kuvvetleri komutanlığına 2427 subay,2657 astsubay
      Hava kuvvetleri komutanlığına
      341 subay, 1899 astsubay
      Deniz kuvvetleri komutanlığına
      693 subay,836 astsubay
      Özel kuvvetler komutanlığı
      300 subay,600 astsubay alınacağını belirtti.

      Bu sayılardan yola çıkarak bir tahminde bulunabiliriz fakat sınavın bu sene ilk defa yapılıyor olması ve 2. Seçim aşamalarına kaç kat adayın çağıralacağının bilinmemesi biraz tahmin yapmamızı güçleştiriyor. Varsayımlardan hareket edersek örneğin MSÜ’nün bir harp okulu türü için 20 kat adayı çağıracağını düşünürsek sıralama olarak hava harp okuluna en son 6820. aday girer. Tabi burada dikkat edilmesi gereken nokta 2. Seçim aşamalarında da ayrıca zorlu fiziki testlerin olması, mülakatın olması vb. ,şimdi bu noktada 20 kat aday uygun adayı bulmak için yeterli mi, bunu düşünmek lazım, kanımızca bu rakam 2. seçim aşamaları için yeterli adayı sağlayacak bir rakam değil,bundan dolayı daha da fazla kat miktarında adayın çağırılacağını beklemekteyiz ama bu ne kadar olur maalesef bu konuda net bir yargıda,tahminde bulunmanız güç. Yani şu anki puan tablonuzdan harp okullarına çağrılmanızın biraz güç olduğ

  17. Oktay diyor ki:

    Merhabalar ben msu sınavını geçtim ikinci sınav ayt ve tyt ye girme zorunlulugu varmi astsubaylik icin

    1. admin diyor ki:

      Bir arkadaşımızın buna benzer sorusuna verdiğimiz yanıt;

      TYT,MSÜ’den bağımsız değerlendirilecek. En az 150 puan almanız gerekli. Bu da astsubay okulları için gerekli şart. Harp okulları için puan şartı AYT’den minimum 180. MSÜ son değerlendirmede TYT ve AYT puanlarınıza bakacak,bu puanlarınız ne kadar yüksek olursa şansınız o kadar artar. Son değerlendirme puanı TYT, AYT puanı, mülakat puanı ve FYT (fiziki yeterlilik testi puanı) ortalaması ile oluşturulacak, fakat oranlar belli değil, ama geçmiş yılları dikkate alırsak TYT ve AYT büyük bir ihtimalle %50 etki edecek.

  18. Anonim diyor ki:

    slm benim msü sinav puanim hesaplanmamista ben simdi elendimmi bana aciklarmisiniz lütfen…

    1. admin diyor ki:

      Maalesef elendiniz. Zannedersem matematik veya türkçe dersinin birinden veya bu her iki dersten ayrı ayrı,0.5 puan alacak kadar soru çözmediniz veya çözemediniz. Maalesef YÖK bu sene yeni bir uygulamaya gitti. Gerek MSÜ’nün gerek de TYT ve AYT puanlarının hesaplanması için 0.5 puanı getirdi. Ki bu da maalesef tahminimizce bir çok adayı şimdiden mağdur etti ve edeceğe de benziyor. MSÜ puanının hesaplanması için 0.5 puan şartı vardı. Bu şarta takılmışsınız. Aynı durumu YKS’de yaşamamak adına bu şart TYT ve AYT ağırlıklı puanların hesaplanmasında da var. Dikkat edelim arkadaşlar.

      http://isvemesleksecimi.com/2018/04/04/tytde-yksde-0-5-ham-puan-kurali-nedir/amp/
      Bu adresten 0.5 puan almanız için TYT’den kaç türkçe ve matematik ve AYT alan puanları için hangi derslerden kaç net yapmanız gerektiğine ulaşabilirsiniz.

  19. Aaa diyor ki:

    Şimdi sınavdan 186 alan bir öğrenci tyt den kaç alması lazım ya da msu sınavından 186 alındığında çağrılma durumu olabilirmi

    1. admin diyor ki:

      TYT,MSÜ’den bağımsız değerlendirilecek. En az 150 puan almanız gerekli. Bu da astsubay okulları için gerekli şart. Harp okulları için puan şartı AYT’den minimum 180. MSÜ son değerlendirmede TYT ve AYT puanlarınıza bakacak,bu puanlarınız ne kadar yüksek olursa şansınız o kadar artar. Son değerlendirme puanı TYT, AYT puanı, mülakat puanı ve FYT (fiziki yeterlilik testi puanı) ortalaması ile oluşturulacak, fakat oranlar belli değil, ama geçmiş yılları dikkate alırsak TYT ve AYT büyük bir ihtimalle %50 etki edecek.

      İkinci sorunuzun cevabı için alttaki yazıyı okuyabilirsiniz.

      Çağatay adlı arkadaşımızın sorusuna verdiğimiz cevap, sizin sorunuza benzer bir soru;

      Merhabalar,sayısal puanım 208,sözel puanım 266,eşit ağırlık 237 ve genel 228 sizce 2.aşamaya çağırırlarmı şimdiden teşekkürler..

      Bu sınavda puandan ziyade başarı sıralamanız daha önemli.

      Milli savunma bakanı sene başında yaptığı açıklamada;

      kara kuvvetleri komutanlığına 2427 subay,2657 astsubay
      Hava kuvvetleri komutanlığına
      341 subay, 1899 astsubay
      Deniz kuvvetleri komutanlığına
      693 subay,836 astsubay
      Özel kuvvetler komutanlığı
      300 subay,600 astsubay alınacağını belirtti.

      Bu sayılardan yola çıkarak bir tahminde bulunabiliriz fakat sınavın bu sene ilk defa yapılıyor olması ve 2. Seçim aşamalarına kaç kat adayın çağıralacağının bilinmemesi biraz tahmin yapmamızı güçleştiriyor. Varsayımlardan hareket edersek örneğin MSÜ’nün bir harp okulu türü için 20 kat adayı çağıracağını düşünürsek sıralama olarak hava harp okuluna en son 6820. aday girer. Tabi burada dikkat edilmesi gereken nokta 2. Seçim aşamalarında da ayrıca zorlu fiziki testlerin olması, mülakatın olması vb. ,şimdi bu noktada 20 kat aday uygun adayı bulmak için yeterli mi, bunu düşünmek lazım, kanımızca bu rakam 2. seçim aşamaları için yeterli adayı sağlayacak bir rakam değil,bundan dolayı daha da fazla kat miktarında adayın çağırılacağını beklemekteyiz ama bu ne kadar olur maalesef bu konuda net bir yargıda,tahminde bulunmanız güç. Yani şu anki puan tablonuzdan harp okullarına çağrılmanızın biraz güç olduğunu düşünüyoruz. Çünkü maksimum puan 500 ki,266 ve üzeri bir çok aday var.

  20. gülçin alademir diyor ki:

    merhaba be msu sınavından sayısalda 257 küsür, sözelde 335 küsür, eşit ağırlıkta 305 küsür, genel de 291 küsür puan almışım. HAVA HARP OKULU İSTİYORUM. sizce bu puanlarla yeterli olur mu ?

    1. admin diyor ki:

      Çağatay adlı arkadaşımızın sorusuna verdiğimiz cevap, sizin sorunuza benzer bir soru;

      Merhabalar,sayısal puanım 208,sözel puanım 266,eşit ağırlık 237 ve genel 228 sizce 2.aşamaya çağırırlarmı şimdiden teşekkürler..

      Bu sınavda puandan ziyade başarı sıralamanız daha önemli.

      Milli savunma bakanı sene başında yaptığı açıklamada;

      kara kuvvetleri komutanlığına 2427 subay,2657 astsubay
      Hava kuvvetleri komutanlığına
      341 subay, 1899 astsubay
      Deniz kuvvetleri komutanlığına
      693 subay,836 astsubay
      Özel kuvvetler komutanlığı
      300 subay,600 astsubay alınacağını belirtti.

      Bu sayılardan yola çıkarak bir tahminde bulunabiliriz fakat sınavın bu sene ilk defa yapılıyor olması ve 2. Seçim aşamalarına kaç kat adayın çağıralacağının bilinmemesi biraz tahmin yapmamızı güçleştiriyor. Varsayımlardan hareket edersek örneğin MSÜ’nün bir harp okulu türü için 20 kat adayı çağıracağını düşünürsek sıralama olarak hava harp okuluna en son 6820. aday girer. Tabi burada dikkat edilmesi gereken nokta 2. Seçim aşamalarında da ayrıca zorlu fiziki testlerin olması, mülakatın olması vb. ,şimdi bu noktada 20 kat aday uygun adayı bulmak için yeterli mi, bunu düşünmek lazım, kanımızca bu rakam 2. seçim aşamaları için yeterli adayı sağlayacak bir rakam değil,bundan dolayı daha da fazla kat miktarında adayın çağırılacağını beklemekteyiz ama bu ne kadar olur maalesef bu konuda net bir yargıda,tahminde bulunmanız güç. Yani şu anki puan tablonuzdan harp okullarına çağrılmanızın biraz güç olduğunu düşünüyoruz. Çünkü maksimum puan 500 ki,266 ve üzeri bir çok aday var.

  21. Erdem diyor ki:

    Msü den 250 aldım sizce çağrılma olasılığım varmi

    1. admin diyor ki:

      Çağatay adlı arkadaşımızın sorusuna verdiğimiz cevap, sizin sorunuza benzer bir soru;

      Merhabalar,sayısal puanım 208,sözel puanım 266,eşit ağırlık 237 ve genel 228 sizce 2.aşamaya çağırırlarmı şimdiden teşekkürler..

      Bu sınavda puandan ziyade başarı sıralamanız daha önemli.

      Milli savunma bakanı sene başında yaptığı açıklamada;

      kara kuvvetleri komutanlığına 2427 subay,2657 astsubay
      Hava kuvvetleri komutanlığına
      341 subay, 1899 astsubay
      Deniz kuvvetleri komutanlığına
      693 subay,836 astsubay
      Özel kuvvetler komutanlığı
      300 subay,600 astsubay alınacağını belirtti.

      Bu sayılardan yola çıkarak bir tahminde bulunabiliriz fakat sınavın bu sene ilk defa yapılıyor olması ve 2. Seçim aşamalarına kaç kat adayın çağıralacağının bilinmemesi biraz tahmin yapmamızı güçleştiriyor. Varsayımlardan hareket edersek örneğin MSÜ’nün bir harp okulu türü için 20 kat adayı çağıracağını düşünürsek sıralama olarak hava harp okuluna en son 6820. aday girer. Tabi burada dikkat edilmesi gereken nokta 2. Seçim aşamalarında da ayrıca zorlu fiziki testlerin olması, mülakatın olması vb. ,şimdi bu noktada 20 kat aday uygun adayı bulmak için yeterli mi, bunu düşünmek lazım, kanımızca bu rakam 2. seçim aşamaları için yeterli adayı sağlayacak bir rakam değil,bundan dolayı daha da fazla kat miktarında adayın çağırılacağını beklemekteyiz ama bu ne kadar olur maalesef bu konuda net bir yargıda,tahminde bulunmanız güç. Yani şu anki puan tablonuzdan harp okullarına çağrılmanızın biraz güç olduğunu düşünüyoruz. Çünkü maksimum puan 500 ki,266 ve üzeri bir çok aday var.

  22. hüseyin diyor ki:

    ben şimdi 40 bine girdim şimdi tek sorum bu sınav sadece eleme sınavımı yoksa bununda puanı eklenecekmi

    1. admin diyor ki:

      Bu 2. Seçim aşamalarına aday çağırma sınavı. Bu sınav puanına bakılarak,bir aday 2. Seçim aşamalarına çağırılacak veya çağırılmayacak.Bu yönüyle eleme sınavı olarak nitelendirebiliriz. Bu sınavın puanı,son değerlendirme puanına etki etmeyecek,sadece 2. Seçim aşamalarına uygun adayı belirlemede kullanılacak.

  23. çağatay diyor ki:

    Merhabalar,sayısal puanım 208,sözel puanım 266,eşit ağırlık 237 ve genel 228 sizce 2.aşamaya çağırırlarmı şimdiden teşekkürler..

    1. admin diyor ki:

      Bu sınavda puandan ziyade başarı sıralamanız daha önemli.

      Milli savunma bakanı sene başında yaptığı açıklamada;

      kara kuvvetleri komutanlığına 2427 subay,2657 astsubay
      Hava kuvvetleri komutanlığına
      341 subay, 1899 astsubay
      Deniz kuvvetleri komutanlığına
      693 subay,836 astsubay
      Özel kuvvetler komutanlığı
      300 subay,600 astsubay alınacağını belirtti.

      Bu sayılardan yola çıkarak bir tahminde bulunabiliriz fakat sınavın bu sene ilk defa yapılıyor olması ve 2. Seçim aşamalarına kaç kat adayın çağıralacağının bilinmemesi biraz tahmin yapmamızı güçleştiriyor. Varsayımlardan hareket edersek örneğin MSÜ’nün bir harp okulu türü için 20 kat adayı çağıracağını düşünürsek sıralama olarak hava harp okuluna en son 6820. aday girer. Tabi burada dikkat edilmesi gereken nokta 2. Seçim aşamalarında da ayrıca zorlu fiziki testlerin olması, mülakatın olması vb. ,şimdi bu noktada 20 kat aday uygun adayı bulmak için yeterli mi, bunu düşünmek lazım, kanımızca bu rakam 2. seçim aşamaları için yeterli adayı sağlayacak bir rakam değil,bundan dolayı daha da fazla kat miktarında adayın çağırılacağını beklemekteyiz ama bu ne kadar olur maalesef bu konuda net bir yargıda,tahminde bulunmanız güç. Yani şu anki puan tablonuzdan harp okullarına çağrılmanızın biraz güç olduğunu düşünüyoruz. Çünkü maksimum puan 500 ki,266 ve üzeri bir çok aday var.

  24. seval diyor ki:

    Ben msü sınavından ilk 21 binlerdeyim mülakata cagrilma durumum yuksek mi

    1. admin diyor ki:

      Yüksek bir ihtimalle çağırılırsın.Bir arkadaşımızın yorumuna verdiğim cevap;

      Merhabalar ben MSÜ sınavından 135 aldım ve baraj gectinmi bilmiyorum baraj varmı yokmu üstüne ALES ve tut den aldığımız puanmi eklenecek yoksa gecemedimmi

      Baraj puan yok. Baraj puanı MSÜ okulları için belirlenmiş kontenjanlar ve öğrencilerin başarı durumu belirleyecek. Sene başında milli savunma bakanı tarafından yapılan açıklamada Kara kuvvetleri komutanlığına 2427 subay,2657 astsubay
      Hava kuvvetleri komutanlığına
      341 subay, 1899 astsubay
      Deniz kuvvetleri komutanlığına
      693 subay,836 astsubay
      Özel kuvvetler komutanlığı
      300 subay,600 astsubay alınacağı belirtildi.
      Bu bağlamda MSÜ bu sayıda uygun adayı seçmek için,bu sayıdan bir hayli fazla adayı 2. Seçim aşamalarına çağıracaktır. O yüzden baraj puan konusunda bişey söylememiz imkansız ama MSÜ spor yeterlilik testini de dikkate alıp bir çok adayı tahminimizce 2. Seçim aşamalarına çağıracaktır.

  25. Orçun diyor ki:

    Merhaba iyi günler yerleştirmede taban puanını oluşturacak sınav msü sınavımi yoksa tyt ayt sınavımı

    1. admin diyor ki:

      Yerleştirmede TYT( astsubay okulları için) ve AYT ( harp okulları için) puan üstünlüğü ve 2 seçim aşamaları testleri ( mülakat,, fiziki yeterlilik testi,ösu( hava harp okulu için) vs.. puanı etkili olacak.

  26. Reyhan diyor ki:

    Merhabalar ben MSÜ sınavından 135 aldım ve baraj gectinmi bilmiyorum baraj varmı yokmu üstüne ALES ve tut den aldığımız puanmi eklenecek yoksa gecemedimmi

    1. admin diyor ki:

      Baraj puan yok. Baraj puanı MSÜ okulları için belirlenmiş kontenjanlar ve öğrencilerin başarı durumu belirleyecek. Sene başında milli savunma bakanı tarafından yapılan açıklamada Kara kuvvetleri komutanlığına 2427 subay,2657 astsubay
      Hava kuvvetleri komutanlığına
      341 subay, 1899 astsubay
      Deniz kuvvetleri komutanlığına
      693 subay,836 astsubay
      Özel kuvvetler komutanlığı
      300 subay,600 astsubay alınacağı belirtildi.
      Bu bağlamda MSÜ bu sayıda uygun adayı seçmek için,bu sayıdan bir hayli fazla adayı 2. Seçim aşamalarına çağıracaktır. O yüzden baraj puan konusunda bişey söylememiz imkansız ama MSÜ spor yeterlilik testini de dikkate alıp bir çok adayı tahminimizce 2. Seçim aşamalarına çağıracaktır.

  27. Süleyman diyor ki:

    Merhaba msü sınavından aldığımız puana diploma notumuzda eklenecek mi

    1. admin diyor ki:

      Hayır eklenmeyecek

  28. isimsiz diyor ki:

    210 puanla gelebilirmiyim

    1. admin diyor ki:

      Muhtemelen 2. Seçim aşamalarına çağırılırsın.

  29. Okan diyor ki:

    Ben geçen ay yapılan msü sınavına girmedim tyt ye girip astsubay myö gidebilirmiyim ?

    1. admin diyor ki:

      Hayır maalesef gidemezsin. Askeri okullara girmek için MSÜ ye girmek zorunlu.

  30. Seyfettin diyor ki:

    Şimdi bu ösym nin yaptığı sinavdan kaç puan almamız gerekiyor

    1. admin diyor ki:

      Senin soruna benzer soruya verdiğim yanıt; Puanı olan herkes tercih yapabilecek fakat 2. seçim aşamalarına MSÜ nün belirlediği kontenjan sayısı kadar aday çağrılacak, örneğin hava harp okuluna 700 öğrenci alınacak diyelim,milli savunma üniversitesi bunun için 2000 öğrenci çağıracak,bu durumda 2000. öğrencinin puanı baraj puan olur. Bu puan yüksek bir puan da olabilir, düşük bir puan da olabilir,bu sınava giren öğrencilerin başarı durumuna göre değişecek. Şunu düşünebilirsin,madem milli savunma üniversitesi 700 harp okulu öğrencisi alacak, neden 2000 öğrenciyi 2. Seçim aşamalarına çağırıyor. Bu sayının içinde (2000’in) içinde tercih yapıp da 2. Seçim aşamalarına gitmeyen adaylar da,2. Seçim aşamalarına gidip de elenen adaylar da hesaba katılmış olacak. Burada verdiğim rakamlar örnek verme amaçlı verdiğim rakamlardır, milli savunma üniversitesi şu an okul türleri için alacağı öğrenci sayısını ve 2. Seçim aşamalarına çağıracağı öğrenci sayısını açıklamadı. Bu rakamlar tercih döneminde belli olacak.

  31. Dilara diyor ki:

    Merhaba ben pazar günü msu sınavına girdim malum baraj puanı belli değil anlamadığım birşey baraj puanı en fazla ne kadar olur ki hangi aşamada tercih yapi cam barajı grcemdiysem tercih yapamicakmiyim demissiniz adayların aldığı puanlarda göre sıralama oluşacak. Üniversitenin kontejanina göre diye orayı anlamadım

    1. admin diyor ki:

      Puanı olan herkes tercih yapabilecek fakat 2. seçim aşamalarına MSÜ nün belirlediği kontenjan sayısı kadar aday çağrılacak, örneğin hava harp okuluna 700 öğrenci alınacak diyelim,milli savunma üniversitesi bunun için 2000 öğrenci çağıracak,bu durumda 2000. öğrencinin puanı baraj puan olur. Bu puan yüksek bir puan da olabilir, düşük bir puan da olabilir,bu sınava giren öğrencilerin başarı durumuna göre değişecek. Şunu düşünebilirsin,madem milli savunma üniversitesi 700 harp okulu öğrencisi alacak, neden 2000 öğrenciyi 2. Seçim aşamalarına çağırıyor. Bu sayının içinde (2000’in) içinde tercih yapıp da 2. Seçim aşamalarına gitmeyen adaylar da,2. Seçim aşamalarına gidip de elenen adaylar da hesaba katılmış olacak. Burada verdiğim rakamlar örnek verme amaçlı verdiğim rakamlardır, milli savunma üniversitesi şu an okul türleri için alacağı öğrenci sayısını ve 2. Seçim aşamalarına çağıracağı öğrenci sayısını açıklamadı. Bu rakamlar tercih döneminde belli olacak.

  32. İsimsiz diyor ki:

    Merhaba. Babamın 2 aylık bir hapis geçmişi var. Acaba bu benim okula girmeme etki eder mi. Aradan 18 yıl geçti dosya kapanalı çok oldu.

    1. admin diyor ki:

      Maalesef bu konu hakkında net bişey söyleyemem;suçun niteliği önemli bu tür durumlarda,MSÜ’nün kılavuzunu incelediğimizde; süre hakkında herhangi bir ifade kullanılmamış.Bu yüzden aradan geçen sürenin pek bir önemi görünmüyor.

      d) Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlar ile basit ve nitelikli zimmet, irtikâp, iftira, rüşvet,
      hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, yalan yere tanıklık, yalan yere yemin, cürüm tasnii,
      ırza geçmek, sarkıntılık, kız, kadın veya erkek kaçırmak, fuhşiyata tahrik, gayri tabii mukarenet, dolanlı iflas
      gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçlar ile istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç olmak üzere
      kaçakçılık, resmî ihale ve alım ve satımlara fesat karıştırma, devlet sırlarını açığa vurma suçlarından birinden
      mahkûmiyeti bulunmamak,
      e) Yapılacak arşiv araştırması ve güvenlik soruşturması sonucunda şüpheli ya da sakıncalı
      halleri bulunmamak,
      9) Taksirli suçlar hariç olmak üzere, affa veya zaman aşımına uğramış yahut para cezasına
      çevrilmiş veya ertelenmiş hükümlülüklerine ilişkin kayıtları adlî sicilden çıkartılmış olsa bile bir cürümden
      hükümlü bulunmamak veya soruşturma altında olmamak,

  33. Rabia diyor ki:

    Merhaba benim bir kac sorum olacakti ben msü nün deniz ya da kara harp okulunu istiyorum fakat gözlük kullanıyorum bu ne kadar sorun olur sağlıkta çok sıkıntı çıkar mı şimdiden teşekkür ederim.

  34. Dilara diyor ki:

    Merhaba ben şuanda MYO son sınıf okuyorum MSÜ nün 18mart’ta yaptığı sınava girdim barajı geçtimmi bilemiyorum tyt ve ayt sınavına katılmak için malum sınav harcı yatırmam gerekiyor farz edelimki barajı geçemedim yatırdığım sınav haçları boşamı gidiyor MSÜ nün sınav sonuçları açıklanmadan barajı geçtim veya geçemedim bilmeden boşuna tyt ve ayt için niçin harç yatırıyorum(150 TL veya 100tl) saçmalık değilmi?

    1. admin diyor ki:

      Maalesef yatırman gerekiyor.Evet sonucu bilmeden yatırman mantıksız bir uygulama.Eğer sınavı geçemedeyisen sadece askeri okullara girmek istoyorsan TYT ve AYT’ye girmene gerek kalmayacak.Bunun parasının da önceden alınması evet mantıksız bir uygulama.Bu konuyla ilgili bu görüşünü Milli savunma üniversitesine iletebilirsin.Sadece askeri okullar için sınava girecek adaylar için sınav ücreti ,adayın MSÜ’yü kazanamaması durumunda ya geri verilmeli ya da sınav biraz erkene çekilip sonuçlar belli olduktan sonra TYT ve YKS başvvuruları alınmalı.

  35. buse diyor ki:

    Msu sinavindan kara harp icin kac net yapmamiz gerekiyor

    1. admin diyor ki:

      MSÜ sınavında herhangi bir baraj puan yok,barajı sınava katılan öğrenci sayısı,okullar için belirlenmiş kontenjan sayıları ve öğrencilerin başarı durumları belirleyecek bu yüzden bu konuda net bişey söylememiz zor.Yalnız sadece şunu söyleyebiliriz,MSÜ sınavı yerleştirme için kullanılacak bir sınav değil sadece 2. seçim aşamalarına çağrılacak adayların daha düzenli sınava alınmalarını sağlamak için yapılan bir sınav bu yüzden baraj puanların çok yüksek olacağını düşünmüyoruz.

      1. Dilara diyor ki:

        bu tercihler e kadar puan açıklanır mi ona gore mi yapi caz tercihi yoksa unu lerin kontejanina göre mi

        1. admin diyor ki:

          Sonuçlar ÖSYM’nin belirlediği takvime göre 12 Nisan’da açıklanacak.Tercihler de 24 nisan 11 mayıs tarihleri arasında alınacak.

  36. kerem diyor ki:

    msü den kaç almak gerekir ideal olan

    1. admin diyor ki:

      MSÜ sınavı için belirlenmiş bir baraj puan yok. MSÜ sınavı taban puanı,adayların başarı sıralamasına göre belirlenecek. Milli savunma üniversitesi 24 nisan 11 mayıs tarihleri arasında tercih alacak. Tercih sonucunda adaylar puan üstünlüğüne göre sıralanacak. Tercih edilen okul türü için açılmış kontenjan sayısınca aday 2.secim aşamalarına gitmeye hak kazanacak. Aday gitmek istediği okul türüne göre TYT ve YKS den gerekli baraj puanı alırsa 2. Seçim aşamalarına gidebilecek. MSÜ tercihleri adayların başarı durumuna göre yapılacağı için şu an için herhangi bir baraj puan yok. Tüm adayların başarı durumu bunu belirleyecek.

  37. mustafa diyor ki:

    astsubaylık için sadece tyt ye girsem yeterli olurmu

    1. admin diyor ki:

      Evet TYT’ye girmen yeterli fakat MSÜ sınavına da girmen gerekiyor. O sınav için de başvuru yaptın mı? Sınavın başvuru süresi sona erdi.Sınav yarın yapılacak.

  38. Şenol ALBAYRAK diyor ki:

    Merhabalar Yazılanları okudum…
    Fakat aklıma bir şey takıldı..
    1.Oturumdan (TYT) 150 PUAN Yeterli oluyormuş ya ben 150 değil de 250 Puan alsam AYT den (2.oturumdan) 100 Puan falan almış olsam 1.Oturum daki puanım 2.Oturumdaki puan açığımı kapatır mı acaba ?

    1. admin diyor ki:

      Maalesef 2. oturum puanı 1. oturuma etki etmiyor. Yks sınavı tyt ve ayt sınavlarından oluşmakta.tyt sınav puanı yalnızca kendi içindeki testlerle elde edilecek.tyt sınav puanına ayt(alan yeterlilik sınavı) ve dyt(dil yeterlilik sınavı) etki etmiyecek.Yks sınavıyla 5 puan türü elde edilecek.Bunlar 1 Tyt… 2 Yks ea…. 3 yks say…. 4 yks söz…. 5 yks dil… yks puan türlerinin tamamına tyt sınavı etki edecek.Bu yüzden tyt sınavı her halukarda çok önemli.Tyt sınavı yks puanına %40 etki edecek.ayt ise yks puanına %60 etki edecek.Tyt den ve ayt den alınan puanlar %lük sisteme çevrilecek bunun sonucunda tyt nin %40 ı,ayt nin de %60 puanınıza etki edecek.Bu oran yabana atılmayacak bir oran,bu yüzden sınavın tüm oturumlarına aynı önemde çalışmalısınız.Yalnız sadece şu konuda bir azaltmaya gidebilirsiniz.Eğer sadece ön lisans istiyorsanız sadece tyt ye çalışmanız yeterli olacaktır.Çünkü ayt nin tyt ye bir etkisi olmayacak.

      1. Anonim diyor ki:

        Merhaba ben msü sınavından 228 almışım genel ne olur? Bi tahmininiz varmı yani şu an ne düşünmeliyim?

        1. admin diyor ki:

          Çağatay adlı arkadaşımızın sorusuna verdiğimiz cevap, sizin sorunuza benzer bir soru;

          Merhabalar,sayısal puanım 208,sözel puanım 266,eşit ağırlık 237 ve genel 228 sizce 2.aşamaya çağırırlarmı şimdiden teşekkürler..

          Bu sınavda puandan ziyade başarı sıralamanız daha önemli.

          Milli savunma bakanı sene başında yaptığı açıklamada;

          kara kuvvetleri komutanlığına 2427 subay,2657 astsubay
          Hava kuvvetleri komutanlığına
          341 subay, 1899 astsubay
          Deniz kuvvetleri komutanlığına
          693 subay,836 astsubay
          Özel kuvvetler komutanlığı
          300 subay,600 astsubay alınacağını belirtti.

          Bu sayılardan yola çıkarak bir tahminde bulunabiliriz fakat sınavın bu sene ilk defa yapılıyor olması ve 2. Seçim aşamalarına kaç kat adayın çağıralacağının bilinmemesi biraz tahmin yapmamızı güçleştiriyor. Varsayımlardan hareket edersek örneğin MSÜ’nün bir harp okulu türü için 20 kat adayı çağıracağını düşünürsek sıralama olarak hava harp okuluna en son 6820. aday girer. Tabi burada dikkat edilmesi gereken nokta 2. Seçim aşamalarında da ayrıca zorlu fiziki testlerin olması, mülakatın olması vb. ,şimdi bu noktada 20 kat aday uygun adayı bulmak için yeterli mi, bunu düşünmek lazım, kanımızca bu rakam 2. seçim aşamaları için yeterli adayı sağlayacak bir rakam değil,bundan dolayı daha da fazla kat miktarında adayın çağırılacağını beklemekteyiz ama bu ne kadar olur maalesef bu konuda net bir yargıda,tahminde bulunmanız güç. Yani şu anki puan tablonuzdan harp okullarına çağrılmanızın biraz güç olduğunu düşünüyoruz. Çünkü maksimum puan 500 ki,266 ve üzeri bir çok aday var.

          1. Reyhan diyor ki:

            O zaman tyt ve yksden iyi puan almak gerekir mi ikisinin de toplamıyla çağrılacaz değilmi

            1. admin diyor ki:

              İyi puan almak gerekli fakat ikisinin toplamyıla çağrılmayacaksınız.Son değerlendirme puanında TYT ve AYT’ye bakılacak.Astsubay okulları için TYT,Harp okulları için ilgili okulun gerektirdiği puan türüne bakılacak(AYT SAY,AYT SÖZ,AYT EA) Bu puanlarınız ne kadar yüksek olursa o kadar şansınız artar.Çünkü Son değerlendirme puanına TYT ve AYT’nin etkisi muhtemelen % 50 olacak.

Yorum Yaz